
EEN NIEUWE MERKIDENTITEIT EN CORPORATE WEBSITE VOOR REDUCATE EDTECH GROUP
Reducate EdTech Group richt zich volledig op online continuing professional education (e-CPE). Wat in 1999 begon met geaccrediteerde e-learning voor apothekers, is inmiddels uitgegroeid tot een groep van dertien brands in vier landen. Sinds 2022 fungeert Reducate als overkoepelende organisatie met een heldere purpose: The world is a better place with skilled professionals.
Om die visie kracht bij te zetten, ontwikkelden we samen een sterke merkidentiteit en een nieuwe corporate website. Zo wordt voor prospects, partners en (toekomstige) medewerkers direct duidelijk waar Reducate voor staat, wat de strategie is en hoe de groep zich blijft ontwikkelen. We spraken Christiaan van Hardeveld (Director M&A) over onze samenwerking.
1. Wat waren de belangrijkste vraagstukken bij het creëren van een merkidentiteit?
“Voor ons was het belangrijk om het verhaal van Reducate duidelijk en consistent te vertellen. Daarbij stonden twee elementen centraal: enerzijds wilden we duidelijk maken wat de kracht en meerwaarde is van Reducate als groep, en anderzijds wilden we recht doen aan de unieke identiteit en kwaliteiten van onze individuele brands.
Het creëren van de merkidentiteit was een waardevol traject. Vesper Concept heeft ons onder andere geholpen om onze ‘why, how en what’ scherp te formuleren. Dat heeft geleid tot een sterk merkverhaal dat we ook intern goed kunnen gebruiken om nieuwe collega’s, prospects en stakeholders uit te leggen wie we zijn, wat we doen en waar we naartoe willen.
Vanuit die basis hebben jullie ook het reclamebureau goed begeleid bij de ontwikkeling van de visuele identiteit. Jullie zorgden ervoor dat alle onderdelen goed op elkaar aansloten.”
2. Hoe heb je het proces van de ontwikkeling van de nieuwe website ervaren?
“We zijn ontzettend blij met de nieuwe website. De boodschap is superduidelijk en dat is voor al onze doelgroepen waardevol. Een belangrijke doelgroep van de website zijn potentiële overname kandidaten. Die kan ik, vanuit mijn rol, nu met een gerust hart naar de site sturen, en dan hebben ze meteen een goed beeld van wie we zijn en waar we voor staan. Daar krijgen we ook positieve reacties op terug.”
3. Hoe heb je de samenwerking met Vesper Concept ervaren?
“Jullie werden bij ons aanbevolen via een contact uit mijn netwerk, en dat werkt voor mij altijd prettig. De samenwerking was vanaf het begin heel fijn. Jullie zijn toegankelijk, reageren snel, en begrijpen goed wat wij nodig hebben. Bovendien namen jullie de rol van projectmanager op je, wat ons ontzorgde. Daardoor liep de samenwerking met externe partijen, zoals de webdeveloper en het reclamebureau, ook soepel.”
AAN DE SLAG MET BRANDING OF CORPORATE WEBSITE
Wil jij ook jouw branding in een nieuw jasje steken? Of aan de slag met een nieuwe website en zoek je een partij die dat een goede banen kan leiden?