CASE |

Merkverhaal versterken en B2C & B2B communicatie samen laten komen op één website

Het beursgenoteerde bedrijf Ease2pay heeft een scala aan apps ontwikkeld. Deze apps maken het leven makkelijker door gebruikers zelf diensten te laten activeren en betalen. Van het reserveren van een parkeerplek tot het activeren van stroom voor je camper.

UITDAGINGEN |

EÉN

Het versterken van het overkoepelende merkverhaal van Ease2pay door alle apps te integreren op één website.

TWEE

Communiceren met zowel appgebruikers (B2C) als zakelijke partners (B2B) op één website.

WAT WAS ER NODIG? |

EEN

Het ontwikkelen van twee communicatiestijlen (B2B & B2C).

TWEE

Het bepalen van input voor de website en het creëren van een logische webstructuur, zodat alle doelgroepen snel de juiste informatie vinden.

DRIE

Het schrijven van aansprekende content voor alle webpagina’s.

AANPAK |

Stap 1: Het ontwikkelen van twee communicatiestijlen (B2C en B2B)

Doelgroep B2B: De zakelijke partners van Ease2pay variëren van eigenaren van camperplaatsen tot gemeenteambtenaren. Zij bieden de apps aan op hun locatie om bezoekers zelf diensten te laten activeren en betalen.


Communicatiestijl: Voor deze groep was het belangrijk om een duidelijke, maar niet te formele communicatiestijl te gebruiken. Deze aanpak zorgt ervoor dat de communicatie zowel professioneel als toegankelijk blijft, geschikt voor een breed scala aan zakelijke behoeften.

Doelgroep B2C: De gebruikers van de apps van Ease2pay zijn divers. Een deel van de groep bestaat uit (oudere) recreanten. Anderen zijn bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs en marktkooplieden.

Communicatiestijl: Gezien de beperkte technische vaardigheden van een deel van deze doelgroep, was het belangrijk om een heldere, beleefde en eenvoudige communicatiestijl te gebruiken.

Stap 2: Het bepalen van input voor de website en het creëren van een logische webstructuur

Om te bepalen welke informatie noodzakelijk was voor appgebruikers en zakelijke partners, zijn we in gesprek gegaan met de klantenservice en verkoopafdeling van Ease2pay. Zo kregen we inzicht in de vragen, zorgen en verwachtingen van de doelgroepen.

Ook brachten we in kaart welke informatie van oude websites geschikt was om mee te nemen naar de nieuwe website. Vervolgens hebben we per pagina bepaald welke informatie waar moest komen te staan.

Tot slot hebben we meegedacht over een websitestructuur die een naadloze navigatie-ervaring biedt, waardoor appgebruikers en zakelijke partners gemakkelijk de gewenste informatie vinden.

Stap 3: Het schrijven van aansprekende content voor alle webpagina’s.

Op basis van de brand voice hebben we nieuwe teksten geschreven. De focus lag op inhoud die zowel inspeelt op de behoeften van de doelgroepen als de merkidentiteit van Ease2pay versterkt.

RESULTAAT |

Het resultaat is een website die alle apps duidelijk presenteert en het overkoepelende merkverhaal van Ease2pay versterkt. Het is een gebruiksvriendelijk platform waar zowel eindgebruikers als zakelijke partners eenvoudig informatie vinden die ze nodig hebben.

WIL JIJ OOK SMAAKMAKENDE CONTENT? |

Op zoek naar een partij die je adviseert over een grootschalig communicatieproject en ook de tekstuele contentcreatie verzorgt? We denken met je mee van begin tot eind.