
EEN CONTENTPLAN EN CONTENTKALENDER VOOR BILLINK
Billink is een achteraf betaalmethode die e-commercebedrijven kunnen integreren in hun checkout. Hiermee geven zij consumenten de mogelijkheid om eerst te bestellen, het product thuis te beoordelen (zoals in een fysieke winkel) en binnen 14 dagen te betalen bij tevredenheid. Billink noemt het ook wel ‘betalen bij ontvangst’. Zo zorgt Billink dat het risico niet bij consumenten ligt en ze altijd veilig een aankoop kunnen doen.
Voor Billink ontwikkelden we een strategisch contentplan en een contentkalender, gericht op zowel de B2B- als B2C-doelgroep. Hiermee legden we een stevige basis, zodat Billink zelfstandig effectieve content kan maken. Marjolein Lont, Head of Marketing, vertelt over onze samenwerking.
1. Welke uitdaging(en) had Billink vóór de samenwerking met Vesper Concept?
“Billink had nog niet echt een concrete contentkalender. We waren wel actief op een aantal kanalen maar nog niet met een doordacht(er) plan. Vesper Concept heeft ons geholpen om daar richting aan te geven. Een andere grote uitdaging is dat we een B2B- én B2C-doelgroep hebben. Er moest voor beide doelgroepen een aparte contentstrategie uitgedacht worden.”
2. Wat wil Billink bereiken met de inzet van contentstrategie en -creatie?
“We creëren alleen content die écht waarde toevoegt aan ons merk, geen content om het creëren. Het is namelijk verleidelijk om daar als organisatie in te vervallen. Voor Billink heeft content altijd een doel: enerzijds willen we consumenten én merchants informeren over ons product en de markt door middel van educatieve content, anderzijds zetten we content in om onze doelgroepen betrokken te houden bij Billink.”
3. Hoe heeft Vesper Concept jullie geholpen om deze doelen te bereiken?
“Vesper Concept heeft ons geholpen met het bepalen van de thema’s per communicatiekanaal en de contentkalender. Dit was voor ons een goede rode draad om mee verder te kunnen gaan. Ook heeft Vesper Concept een aantal contentstukken voor ons gecreëerd, zoals mailings en blogs die we op de website hebben geplaatst. Dit was in de periode dat wij nog geen content marketeer in huis hadden.”
4. Wat zijn de grootste resultaten of veranderingen die jullie tot nu toe hebben gemerkt?
“Gezien wij nog in de opbouwende fase waren, heeft het voor ons vooral structuur geboden en het startschot van het creëren van gerichte content. Het was voor ons een mooi startpunt om verder te kunnen.”
5. Hoe heb je de samenwerking met Vesper Concept ervaren?
“Positief. Jullie dachten goed met ons mee. Proactief en met een gestructureerde aanpak. Daar word ik in ieder geval altijd blij van. Fijn dat jullie een klankbord waren voor mij om even mee te sparren op het gebied van contentmarketing, ook met betrekking tot alle ontwikkelingen in de markt.”
AAN DE SLAG MET EEN CONTENTPLAN
Wil jij ook meer resultaat bereiken met jouw content? Start met het opstellen van een contentplan. Zo weet je zeker dat je content aansluit bij jouw kernwaarden en doelgroep.